Lena & Emma

…bloggar om sitt exjobbande i Orissa, Indien

Tillbaka i Karlskrona 27 september, 2010

Filed under: Inför resan — Emma J @ 15:40

Nu är jag åter i de nya gamla lokalerna på BTH. Det känns igen. Vädret känns för den delen också igen men snålblåst och duggregn… Idag blir det till att vänta in Lena som kommer från Lysekil om en timme ca och sen ska Mia firas som sig bör. Imorgon ska vi träffa Gunnar som är vår handledare här på skolan och gå igenom vårt program. Förhoppningsvis gillar han det och vill bara ha oss till att göra smärre korrigeringar eller så är vi illa ute… Om en vecka och en dag åker vi! Tänk, vi åker via London och då kan man (jag!) äta på Pret à Manger igen och låtsas att jag inte är på väg nånstan.

Helgen gick åt till uppladdning genom att tänka mest på annat men också till att shoppa lite. Så nu har jag en ny långkjol som jag tror jag kommer behöva lägga upp lite, två långärmade tröjor som ska avskräcka mygg men ändå hålla mig sval och söt samt ett par nya tajt som är så sköna att jag tror jag kommer bo i dem non-stop. Sen var jag ute och klappade får, drog upp morötter och åt äpplepaj på landet à la Söderbergs.

Idag har jag läst in mig på biogas. Och jag gillar’t! Ska kanske byta inriktning och bara bygga massa plastbehållare och fylla dem med kodynga… Det är verkligen intressant och det finns visst en man på GU som håller på att forska och doktorera på detta med förnyelsebara energikällor i utvecklingsländer, så det finns att läsa. På onsdag ska vi iväg till Ronneby och luncha med Anna från ASF Sveriges Indiengrupp och förhoppningsvis kan hon ge oss några tips och tankar inför den nära förestående avresan.

Imorgon åker också våra kamrater Linnea och Camilla till andra kamrater i Kina. Vi hoppas såklart att de får en trevlig resa och att deras MFS-studie blir givande, samt att de ser till att äta ordentligt.

På återhörande!

 

Kommentera

