Lena & Emma

…bloggar om sitt exjobbande i Orissa, Indien

På tisdag på tisdag… 3 oktober, 2010

Filed under: Inför resan — Emma J @ 18:54

Sitter hemma hos föräldrarna, har fikat två gånger idag, funderar på om man kommer hinna med en tredje. Det är mycket att se fram emot men också en del saker jag kommer sakna. Jag kommer sakna svenskt kaffe och fikakulturen, mysiga dagar under filt inomhus när det är usch-väder ute, alla söta vänner samt glädjen i att inte flyga. Har funderat lite på det nu, och jag hoppas verkligen man kan få sig en whirre på planet till Mumbai så att jag kan sova mig igenom resan. Hoppas för Lenas del att hon inte vill ha mig som sällskap just då… Annars är det mest roliga saker att se fram emot: boende i Mumbai är ordnat utan att det kostar skjortan och kanske kanske kanske att det kommer stå en liten man med en ”Lena o Emma”-skylt och vänta på oss på flygplatsen. Sen att det är sol och 30 grader varmt och det i sig är en anledning att köpa nya kläder gör inte saken sämre.

Packningen har flyttat från garderober och skåp till överallt i radhuset. Tusen saker som är bra att ha ligger strödda lite varstans i ett för det otränade ögat osynligt system och väntar på att få paketeras ner i ryggsäcken syster så snällt och på nåder lånat ut ännu en gång. Jag ska strax leta fram viktiga papper som ska scannas in och sparas på mailen och sen ska jag nog spendera sista söndagen på länge i en soffa framför dålig tv.

Vårt ex-jobbsprogram är sen i onsdags också godkänt och även att vi inte har många hum om vad som kommer hända när vi väl är på plats känns det som att inlärningskurvan kommer peka rakt uppåt i många veckor framöver. Vi åker ju för att lära, inte för att åka dit och visa hur bra svenskar är på planering, eller hur ”de” ”borde göra” för att få det ”lika bra” som ”oss”…

Så, resrutten för den som ännu inte har full koll: Mumbai 6 – 11 sept, Orissa 11 sept – 26 nov, Delhi/Agra 26 nov – 2 dec, Mumbai 2 – 7 dec. Åker från Landvetter 5 sept kl 16.35 och är där igen 7 dec kl 10.55. Har redan beställt Brämhultssmoothie av mamma och pappa tills dess, ballonger och godis välkomnas också!

 

Kommentera

