Lena & Emma

…bloggar om sitt exjobbande i Orissa, Indien

nerver av bomull och var är mina snowboardboots 4 oktober, 2010

Filed under: Inför resan — Emma J @ 18:56

Igår blev det inte sådär lugnt, skönt och mysigt i soffan som jag hade hoppats på. Skulle ju bara leta fram mitt vajerlås som ligger bredvid brädan medan jag laddade lite filer på datorn, det kan ju vara bra att ha om väskan eller något annat ska låsas fast eller så. Men icke att jag hittar det. Kollar överallt, i snowboardfodralet, i termobyxerfickorna, skidjackan, låda ett, två tre fyra… Ingenstans. Kommer på att det kan ligga i en snowboardkänga kanske! Men var är kängorna? Ingenstans. Stackars mamma får inte heller en mysig söndagskväll utan blir tvungen att leta snowboardkängor huset runt, och då hör till saken att gammelmosters, farmors och mitt hela bohag i princip har flyttat in i huset under 2010 = många saker i många lådor… Vi hittar inte bootsen (måste ha dem till jan/feb!), men mamma hittar i alla fall systers vajerlås som är identiskt (vi har till och med knappat in samma kod oberoende av varandra) som får följa med till Indien istället. Vid detta laget känner jag dock redan hur pulsen skenar och adrenalinet flödar och jag tror inte mina nerver av bomull mår så bra av störningar som dessa dagarna innan avfärd. Jag borde nog försöka hålla mig lite coolare när det kommer till att ”behöva” vinterkängor två dagar innan en Indienresa.

Nu borde i alla fall alla saker jag kan komma att behöva finnas i huset. Var runt både på Apoteket (statligt) och ICA (privat) och köpte vitaminer, våtservetter och handsprit som en redig hypokondriker. Sen att allt ska ner i väskan tillsammans med myggnät, godis och kläder blir ett senare problem (om typ en timme). Lena och jag har ju ändå lovat varandra att magnetremsorna på visakorten ska få sig en omgång redan under de första dagarna i Mumbai, så vad borde jag packa egentligen…?

Tack för alla glada tillrop och lyckönskningar som droppar in på mailen och fb och från andra håll! Har ju försökt sprida ordet om denna blogg och det är kul när det når ut! Vi ska ta hand om varandra och jag lovar att försöka fika med så många av er som vill som möjligt så fort som möjligt i december. För då är vi tillbaka!

 

Kommentera

