Lena & Emma

…bloggar om sitt exjobbande i Orissa, Indien

Hemma igen 8 december, 2010

Filed under: Uncategorized — Emma J @ 12:41

Efter nio intensiva veckor landade vi så på Landvetter igår. Resan hem hade gått bra och redan i Bryssel överrumplades vi av julkänslor när vi såg ‘snön’ ligga bredvid landningsbanan. de sista dagarna i mumbai var verkligen roliga och gav en helt ny bild av livet i Indien. Åkte därifrån lite mer förvirrad och osäker på nästa steg, men det är så det ska vara antar jag. Om det varit lätt hade det ju inte funnits något att jobba med. Gårdagen spenderades med att dricka en kopp kaffe och äta lussebulle med pappa, packa upp väskan och lägga saker i tvättkorgen, sen gick jag och la mig och sov några timmar innan middagen. Efter maten la jag mig i soffan och sov lite till framför Barca som kanske vann. Sen gick jag upp och la mig och vaknade 6.30 (11.00 i Mumbai-tid) och kände mig rastlös. Att sammanfatta månaderna känns lite lätt oöverstigligt just nu, men små guldkorn ska jag försöka publicera här på bloggen (som någon sorts liten adventskalender med en del tomma luckor…). För bloggen och arbetet är inte slut bara för att resan råkar vara det. Så många intryck som behöver både tid och plats och ett nytt sammanhang för att kunna smältas, och det är härligt att veta att vi har chansen att jobba mer på våra förslag och att det inte slutar här.

Nu är det dags att anpassa sig till snö, kyla och tystnad. Det var nog tystnaden som slog mig mest, och den kommer bli klurig att vänja sig med.

På återhörande!

 

One Response to “Hemma igen”

  1. Sofia D Says:

    Välkomna hem! O nästa vecka ses vi!🙂 Ska bli så kul! Kram


Kommentera

